Suomen sosiaalipsykologit ry

Suomen sosiaalipsykologit ry perustettiin vuonna 1995 vahvistamaan sosiaalipsykologien verkostoa ja identiteettiä sekä tekemään tunnetuksi sosiaalipsykologien tietoja ja taitoja.

Toimimme yhteistyössä yliopistojen, opiskelijajärjestöjen ja ammattiliittojen kanssa edistääksemme sosiaalipsykologien asemaa työmarkkinoilla ja nostaaksemme sosiaalipsykologisen näkökulman yhteiskunnallisiin keskusteluihin. Yhdistys ylläpitää myös sosiaalipsykologista Vaikutuksessa-verkkomediaa.

Toiminnan tarkoitus

Suomen Sosiaalipsykologit ry:n tarkoituksena on:

1. sosiaalipsykologien ammatillisen ja yhteiskunnallisen aseman parantaminen,
  2. ammatin tunnetuksi tekeminen,
  3. valmistuneiden sosiaalipsykologien ammattitaidon kehittäminen ja ylläpitäminen,
  4. alan koulutuksen ja tutkimuksen edistäminen sekä
  5. toimiminen sosiaalipsykologeja yhdistävänä tahona.

Yhdistys tekee yhteistyötä muiden järjestöjen, yliopistojen, korkeakoulujen ja työelämän toimijoiden kanssa. Lisäksi yhdistys järjestää keskustelutilaisuuksia, koulutuksia ja vapaamuotoisia tapaamisia. Yhdistys osallistuu vuosittain Sosiaalipsykologian päivien järjestämiseen yhteistyössä sosiaalipsykologiaa opettavien yliopistojen ja Suomen psykologisen seuran sosiaalipsykologian jaoksen kanssa.

Hallitus 2024

Tavoitat koko hallituksen osoitteesta info(at)sosiaalipsykologit.fi sekä yksittäin etunimi.sukunimi(at)sosiaalipsykologit.fi

Sanna Arvola

Hallituksen puheenjohtajana tehtäviini kuuluu huolehtia yhdistyksen toiminnan kokonaisuudesta ja yhdistyksen tarkoituksen toteuttamisesta. Lähdin mukaan toimintaan, sillä pidän sosiaalipsykologien järjestäytymistä ja keskinäistä yhteisöllisyyttä tärkeänä alan tunnettavuuden ja yhteiskunnallisen aseman edistämisen kannalta.

Jenni Jaakkola

Sihteeri ja Vaikutuksessa-median päätoimittaja. Tarkoituksena on tänä vuonna kehittää verkkomediaa palvelemaan paremmin sosiaalipsykologien tiedonjanoa sekä tehdä sosiaalipsykologiaa tunnetuksi myös muille.

Helena Rovamo

Mentorointivastaava. Toimin toista kautta hallituksessa. Tänä vuonna haluan omalla toiminnallani tukea jäseniämme omannäköisen urapolun löytämisessä sekä vahvistaa sosiaalipsykologien keskinäistä yhteisöllisyyttä. Toivottavasti tavataan mentorointiohjelman merkeissä!

Iida Väätänen

Toinen edunvalvontavastaava ja mentorointivastaava. Hallitustehtäviin minut johti halu edistää sosiaalipsykologian koulutuksen ja osaamisen tunnettuutta yhteiskunnallisesti. Toisena mentorointivastaavana haluan myös edesauttaa sosiaalipsykologeja löytämään oman urapolkunsa alalla, joka antaa mahdollisuuksia monenlaisiin työtehtäviin.

Minna Paanasalo

Jäsenvastaava.

Hilla Niemi

Varajäsen.

Helenor Tormis

Hallituksen varapuheenjohtaja, Vaikutuksessa median päätoimittaja ja sidosryhmävastaava. Tällä (eli jo neljännelläni!) hallituskaudella toimin puheenjohtajamme Sannan apuna, pyrin edistämään sosiaalipsykologian tunnettavuutta tieteenalana ja lisäämään sosiaalipsykologien yhteisöllisyyttä. Minuun voi olla yhteydessä, jos haluat esimerkiksi julkaista sosiaalipsykologisia juttuja Vaikutuksessa verkkomediaan.

Oona Timonen

Edunvalvontavastaava. Tähän(kin) hommaan minua ajaa vahva oikeudentuntoisuus. Sosiaalipsykologien koulutustausta mahdollistaa kaiken muun lisäksi muun muassa loistavan pohjan psykoterapeutin koulutukseen. Tätä asiaa haluan edistää hallituksessa.

Essi Tapper

Some- ja tapahtumavastaava. Yksi suurista intohimoistani on uusien ihmisten tapaaminen ja kontaktien luominen mihin some ja tapahtumat on erinomainen väylä! Tavoitteenani on levittää tietoa some-kanavissa ja järjestää innostavia tapahtumia sosiaalipsykologeille! Ottakaa rohkeasti yhteyttä niin somessa kuin ideoissa mieluisista tapahtumista.

Ella Heimonen

Verkkosivu- ja tietosuojavastaava sekä rahastonhoitaja. Vastaan tällä hallituskaudella yhdistyksen taloudellisesta puolesta, verkkosivujen kehittämisestä ja ylläpitämisestä sekä tietosuojaan liittyvistä kysymyksistä.

Aku von Bell

Varajäsen.